Typ tekstu: Książka
Autor: Ziomek Jerzy
Tytuł: Renesans
Rok wydania: 1995
Rok powstania: 1973
6 oraz 5 + 5), jedenastozgłoskowiec, dwunastozgłoskowiec, dwa rodzaje trzynastozgłoskowca (7 + 6 oraz 8 + 5) i czternastozgłoskowiec.
W Pieśniach mamy: pięciozgłoskowiec, sześciozgłoskowiec, siedmiozgłoskowiec, ośmiozgłoskowiec, dziewięciozgłoskowiec, jedenastozgłoskowiec, dwunastozgłoskowiec i dwa rodzaje trzynastozgłoskowca (7 + 6 oraz 8 + 5), a więc nieco mniej odmian niż we Fraszkach.
We Fraszkach poza wierszami stychicznymi mamy izosylabiczne strofy czterowersowe (8 aabb oraz 7 + 6 aabb) i trzy sonety, każdy o nieco innej budowie (abba abba cdc dcd; abba abba cdc dee; abba cddc efe fgg).
W Pieśniach natomiast przeważa zdecydowanie czterowersowa strofa izosylabiczna aabb, która jednakże nigdy nie jest monotonna, po pierwsze dlatego, że poeta stosuje przerzutnie, po
6 oraz 5 + 5), jedenastozgłoskowiec, dwunastozgłoskowiec, dwa rodzaje trzynastozgłoskowca (7 + 6 oraz 8 + 5) i czternastozgłoskowiec.<br>W Pieśniach mamy: pięciozgłoskowiec, sześciozgłoskowiec, siedmiozgłoskowiec, ośmiozgłoskowiec, dziewięciozgłoskowiec, jedenastozgłoskowiec, dwunastozgłoskowiec i dwa rodzaje trzynastozgłoskowca (7 + 6 oraz 8 + 5), a więc nieco mniej odmian niż we Fraszkach.<br>We Fraszkach poza wierszami stychicznymi mamy izosylabiczne strofy czterowersowe (8 aabb oraz 7 + 6 aabb) i trzy sonety, każdy o nieco innej budowie (abba abba cdc dcd; abba abba cdc dee; abba cddc efe fgg).<br>W Pieśniach natomiast przeważa zdecydowanie czterowersowa strofa izosylabiczna aabb, która jednakże nigdy nie jest monotonna, po pierwsze dlatego, że poeta stosuje przerzutnie, po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego