Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
obiektywne relacje między przedmiotami, funkcje motywacji poznawczej, a systemowi reprezentującemu wartości przypisywane tym przedmiotom, praktyczny poziom motywacji. Określony obiekt może być przedmiotem przypisywanych mu wartości lub stanowić wartość samą w sobie. Sieć wartości ma charakter subiektywny, pełni funkcje dyspozycji wobec procesu wartościowania obiektów w otoczeniu. Dyspozycja ta pozwala na określanie subiektywnego znaczenia obiektów, ocenianie, zajmowanie określonego stosunku wobec rzeczywistości.
Poznawcze ujęcie wartości w stosunku do wpływu systemu wartości na kontakt ze światem, akcentuje ich angażującą rolę oraz tworzenie rozbieżności między realnym, a pożądanym stanem stosunku do sytuacji lub otoczenia. Rozbieżność ta tworzy napięcie motywacyjne. Wartości, podobnie jak potrzeby, tworzą zorganizowane systemy
obiektywne relacje między przedmiotami, funkcje motywacji poznawczej, a systemowi reprezentującemu wartości przypisywane tym przedmiotom, praktyczny poziom motywacji. Określony obiekt może być przedmiotem przypisywanych mu wartości lub stanowić wartość samą w sobie. Sieć wartości ma charakter subiektywny, pełni funkcje dyspozycji wobec procesu wartościowania obiektów w otoczeniu. Dyspozycja ta pozwala na określanie subiektywnego znaczenia obiektów, ocenianie, zajmowanie określonego stosunku wobec rzeczywistości. <br>Poznawcze ujęcie wartości w stosunku do wpływu systemu wartości na kontakt ze światem, akcentuje ich angażującą rolę oraz tworzenie rozbieżności między realnym, a pożądanym stanem stosunku do sytuacji lub otoczenia. Rozbieżność ta tworzy napięcie motywacyjne. Wartości, podobnie jak potrzeby, tworzą zorganizowane systemy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego