Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
przeciwieństw - ani bytu, ani
niebytu.
Oprócz omówionej wyżej wersji 'pięciu rang' istnieją jeszcze trzy inne
wersje, z których najbardziej znaną jest tak zwana wersja 'koanów pięciu
rang dotyczących relacji pana i wasala' (chiń. junchen wuwei gong'an; jap.

kunshin-goi koan) opatrzona obszernym wstępem przez Caoshana. Absolut
jest w tej wersji symbolizowany przez pana, a element relatywny przez wasala.
1. "Pan widzi wasala" (absolutne w relatywnym).
2. "Wasal zwraca się do pana" (relatywne w absolutnym).
3. "Pan sam" (aspekt absolutny).
4. "Wasal sam" (aspekt relatywny).
5. "Pan i wasal stanowią jedność" (jedność obu elementów przy zachowaniu
odrębnych cech).
Jak widać z powyższej
przeciwieństw - ani bytu, ani <br>niebytu. <br>Oprócz omówionej wyżej wersji 'pięciu rang' istnieją jeszcze trzy inne <br>wersje, z których najbardziej znaną jest tak zwana wersja 'koanów pięciu <br>rang dotyczących relacji pana i wasala' (chiń. junchen wuwei gong'an; jap. <br>&lt;page nr=191&gt;<br>kunshin-goi koan) opatrzona obszernym wstępem przez Caoshana. Absolut <br>jest w tej wersji symbolizowany przez pana, a element relatywny przez wasala. <br>1. "Pan widzi wasala" (absolutne w relatywnym). <br>2. "Wasal zwraca się do pana" (relatywne w absolutnym). <br>3. "Pan sam" (aspekt absolutny). <br>4. "Wasal sam" (aspekt relatywny). <br>5. "Pan i wasal stanowią jedność" (jedność obu elementów przy zachowaniu <br>odrębnych cech). <br>Jak widać z powyższej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego