Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
wysokim wskaźnikiem lepkości (WL=140180), bardzo dobrymi właściwościami niskotemperaturowymi (niską temperaturą krzepnięcia oraz małą - w stosunku do olejów mineralnych - lepkością), ułatwiającymi rozruch silnika w niskich temperaturach oraz dużą trwałością.
Na rozpowszechnianie się olejów półsyntetycznych i syntetycznych ma też wpływ ich stosowania na otoczenie: są one w znacznym stopniu biodegradowalne (np. syntetyki oparte na estrach w 75 procentach, podczas gdy oleje mineralne tylko w 20 procentach) a także zmniejszają znacznie toksyczność spalin. Z tego powodu np. już w latach osiemdziesiątych wprowadzono w krajach EWG biodegradowalne oleje do dwusuwowych silników łodzi motorowych i pił łańcuchowych.
Podstawową wadą olejów syntetycznych jest ich cena (35
wysokim wskaźnikiem lepkości (WL=140180), bardzo dobrymi właściwościami niskotemperaturowymi (niską temperaturą krzepnięcia oraz małą - w stosunku do olejów mineralnych - lepkością), ułatwiającymi rozruch silnika w niskich temperaturach oraz dużą trwałością.<br>Na rozpowszechnianie się olejów półsyntetycznych i syntetycznych ma też wpływ ich stosowania na otoczenie: są one w znacznym stopniu biodegradowalne (np. syntetyki oparte na estrach w 75 procentach, podczas gdy oleje mineralne tylko w 20 procentach) a także zmniejszają znacznie toksyczność spalin. Z tego powodu np. już w latach osiemdziesiątych wprowadzono w krajach EWG biodegradowalne oleje do dwusuwowych silników łodzi motorowych i pił łańcuchowych.<br>Podstawową wadą olejów syntetycznych jest ich cena (35
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego