Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
kaganiec. Pierwsze miejsce dla Rosjanina Aleksandra Faldina (kampania antynikotynowa) to wyraz uznania dla tradycji plakatu bezkompromisowego, szokującego, może nawet na granicy dobrego smaku. Ale już dwa kolejne wyróżnienia otrzymały - jak najbardziej zasłużenie - plakaty Polaka Marcina Władyki i Izraelczyka Davida Tartakowera, odwołujące się nie do emocji i szoku, ale wymagające uruchomienia szarych komórek.

Oazą aluzji, odniesień, wyrafinowanych znaków, intelektualnej gry z odbiorcą był zawsze tzw. plakat kulturalny: filmowy, teatralny, muzyczny. I tak już pozostało. Widzowi nieposzukującemu gwałtownych emocji, ale szarad, interpretacji i kulturowych łamigłówek, Biennale dostarczy wielu satysfakcji. Choć i tu wydaje się, że wyobraźnia artystów przeżywa pewien kryzys, szczególnie w uporczywym drążeniu
kaganiec. Pierwsze miejsce dla Rosjanina Aleksandra Faldina (kampania antynikotynowa) to wyraz uznania dla tradycji plakatu bezkompromisowego, szokującego, może nawet na granicy dobrego smaku. Ale już dwa kolejne wyróżnienia otrzymały - jak najbardziej zasłużenie - plakaty Polaka Marcina Władyki i Izraelczyka Davida Tartakowera, odwołujące się nie do emocji i szoku, ale wymagające uruchomienia szarych komórek.<br><br>Oazą aluzji, odniesień, wyrafinowanych znaków, intelektualnej gry z odbiorcą był zawsze tzw. plakat kulturalny: filmowy, teatralny, muzyczny. I tak już pozostało. Widzowi &lt;orig&gt;nieposzukującemu&lt;/&gt; gwałtownych emocji, ale szarad, interpretacji i kulturowych łamigłówek, Biennale dostarczy wielu satysfakcji. Choć i tu wydaje się, że wyobraźnia artystów przeżywa pewien kryzys, szczególnie w uporczywym drążeniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego