Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Absolutu
jest słowem na to, czego nie można wyrazić słowami. Należy więc zgłębiać
żywe słowa zen, aby dotrzeć do tego, co niewyrażalne".
Czwarta ranga
Dotarcie do obydwu
(chiń. jianzhong zhi; jap. kenchushi)
Kiedy przetną się dwa ostrza
w czasie pojedynku,
Tak, że nie można ich rozdzielić,
Zręczne dłonie, zaprawione w szermierce
mają w sobie taką siłę,
że mogą zmierzyć się z Niebem -
są jak lotos kwitnący w ogniu.

Dwa ostrza, które walczą ze sobą, ale nie można ich rozdzielić, to symbol
aspektów relatywnego i absolutnego, które stanowią swoje przeciwieństwa.
Oświecony łączy te wykluczające się na pozór sfery i jest zdolny do
Absolutu <br>jest słowem na to, czego nie można wyrazić słowami. Należy więc zgłębiać <br>żywe słowa zen, aby dotrzeć do tego, co niewyrażalne".&lt;/&gt; <br>Czwarta ranga <br>Dotarcie do obydwu<br>(chiń. jianzhong zhi; jap. kenchushi) <br>Kiedy przetną się dwa ostrza <br>w czasie pojedynku, <br>Tak, że nie można ich rozdzielić, <br>Zręczne dłonie, zaprawione w szermierce <br>mają w sobie taką siłę, <br>że mogą zmierzyć się z Niebem - <br>są jak lotos kwitnący w ogniu. <br>&lt;gap&gt;<br>Dwa ostrza, które walczą ze sobą, ale nie można ich rozdzielić, to symbol <br>aspektów relatywnego i absolutnego, które stanowią swoje przeciwieństwa. <br>Oświecony łączy te wykluczające się na pozór sfery i jest zdolny do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego