Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
i konkretyzacji w przeżyciu estetycznym. Interesującym jest jeden z dwóch rodzajów bytów intencjonalnych; obok dzieła sztuki jako schematu intencjonalnego; obok tego, z którym spotykamy się w koncepcji Ingardena przy omawianiu kontekstu artysty, ważny jest byt intencjonalny, jakim jest przedmiot estetyczny, powstający w procesie konkretyzacji u odbiorcy. Do tak pojętego dzieła sztuki należy fundament bytowy (fizyczność) i to, co może być poznane w aktach intencjonalnych - cały system powiązanych ze sobą struktur jakościowych, które odgrywają zasadniczą rolę w podbudowie wartości estetycznych dzieła. Przeżycie estetyczne ma tutaj trzy fazy:
I
- Emocje wstępne, wywołane przez jakościowe uposażenie przedmiotu percepcji - zajęcie postawy estetycznej.
II
- Proces percepcji
i konkretyzacji w przeżyciu estetycznym. Interesującym jest jeden z dwóch rodzajów bytów intencjonalnych; obok dzieła sztuki jako schematu intencjonalnego; obok tego, z którym spotykamy się w koncepcji Ingardena przy omawianiu kontekstu artysty, ważny jest byt intencjonalny, jakim jest przedmiot estetyczny, powstający w procesie konkretyzacji u odbiorcy. Do tak pojętego dzieła sztuki należy fundament bytowy (fizyczność) i to, co może być poznane w aktach intencjonalnych - cały system powiązanych ze sobą struktur jakościowych, które odgrywają zasadniczą rolę w podbudowie wartości estetycznych dzieła. Przeżycie estetyczne ma tutaj trzy fazy:<br>I<br>- Emocje wstępne, wywołane przez jakościowe uposażenie przedmiotu percepcji - zajęcie postawy estetycznej. <br>II<br>- Proces percepcji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego