Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
odpowiednią prędkość i bezpieczeństwo ruchu. Cele te można osiągnąć stosując wydzielone torowiska i bezkolizyjne skrzyżowania z tym, że te ostatnie mogą być budowane stopniowo w miarę wzrastania potrzeb usprawniania ruchu i uzyskiwania środków na inwestycje.

Czynnikiem najsilniej ograniczającym rozwój komunikacji tramwajowej jest obecna produkcja taboru. Przy istniejącym w kraju parku taboru tramwajowego - ponad 4800 wozów i zakładając ich eksploatację na 20 - 25 lat roczna produkcja nowych tramwajów przeznaczona na wymianę zużytych powinna wynosić co najmniej 225 sztuk/rok. Od lat "Konstal" produkuje tylko ok. 200 wozów rocznie. Liczby te świadczą o wysiłku przedsiębiorstw komunikacyjnych dla utrzymania gotowości eksploatacyjnej zużytego fizycznie taboru
odpowiednią prędkość i bezpieczeństwo ruchu. Cele te można osiągnąć stosując wydzielone torowiska i bezkolizyjne skrzyżowania z tym, że te ostatnie mogą być budowane stopniowo w miarę wzrastania potrzeb usprawniania ruchu i uzyskiwania środków na inwestycje. <br><br>Czynnikiem najsilniej ograniczającym rozwój komunikacji tramwajowej jest obecna produkcja taboru. Przy istniejącym w kraju parku taboru tramwajowego - ponad 4800 wozów i zakładając ich eksploatację na 20 - 25 lat roczna produkcja nowych tramwajów przeznaczona na wymianę zużytych powinna wynosić co najmniej 225 sztuk/rok. Od lat "Konstal" produkuje tylko ok. 200 wozów rocznie. Liczby te świadczą o wysiłku przedsiębiorstw komunikacyjnych dla utrzymania gotowości eksploatacyjnej zużytego fizycznie taboru
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego