Typ tekstu: Książka
Autor: Gołaszewska Maria
Tytuł: Estetyka pięciu zmysłów
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1996
to: korpus, ręce i twarz
- a więc ruchy całego ciała, wyodrębnione ruchy rąk mające swą nader
ekspresyjną siłę oddziaływania, a także mimika twarzy; w twarzy zaś
dominują oczy, spojrzenia, przymknięcie powiek, wpatrzenie się itp.
Zgodnie z zasadą ascezy atrystycznej mimowie często pokrywają twarz
szminką, a ręce trzymają nieruchomo wzdłuż korpusu - tak
aby
móc wykreować "czyste piękno pantomimy", by nie odwracać uwagi od
tego, co najistotniejsze w sztuce ciała. Étienne Decroux osiągnął
kreację niefiguratywnej "rzeźby ruchomej", to znaczy stworzył efekt
poruszania się ciała ludzkiego zastygłego w doskonałej artystycznie
pozie.
Przejawem ascezy artystycznej jest rezygnacja z muzyki, kostiumów i
dekoracji, a także to, iż
to: korpus, ręce i twarz<br>- a więc ruchy całego ciała, wyodrębnione ruchy rąk mające swą nader<br>ekspresyjną siłę oddziaływania, a także mimika twarzy; w twarzy zaś<br>dominują oczy, spojrzenia, przymknięcie powiek, wpatrzenie się itp.<br> Zgodnie z zasadą ascezy atrystycznej mimowie często pokrywają twarz<br>szminką, a ręce trzymają nieruchomo wzdłuż korpusu - tak<br>aby móc wykreować "czyste piękno pantomimy", by nie odwracać uwagi od<br>tego, co najistotniejsze w sztuce ciała. Étienne Decroux osiągnął<br>kreację niefiguratywnej "rzeźby ruchomej", to znaczy stworzył efekt<br>poruszania się ciała ludzkiego zastygłego w doskonałej artystycznie<br>pozie.<br> Przejawem ascezy artystycznej jest rezygnacja z muzyki, kostiumów i<br>dekoracji, a także to, iż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego