Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
i szkoląc psychologów na kursach i studiach podyplomowych, nie prezentować im na zajęciach owych pseudoadaptacji.

4.3. Intencja twórcy testu a zakres jego rzeczywistych zastosowań

Kolejnym, ważkim problemem, który związany jest ze zjawiskiem - nie zawsze kontrolowanym - rozprzestrzeniania się określonych testów (np. swoista moda na niektóre z nich w określonych latach - tak było z testami Witkina, kwestionariuszem MPI-Eysencka czy testem Rorschacha), jest zagadnienie stosowania testu zgodnie z intencją jego twórcy. Sądzę, że problem ten można sprowadzić do rozważenia trzech kontekstów: (a) celu, (b) treści i (c) generalizacji (wnioskowania). Zauważmy jeszcze, że pierwsze dwa konteksty można odnieść do dwóch rodzajów, a właściwie aspektów
i szkoląc psychologów na kursach i studiach podyplomowych, nie prezentować im na zajęciach owych pseudoadaptacji.<br><br>&lt;tit&gt; 4.3. Intencja twórcy testu a zakres jego rzeczywistych zastosowań&lt;/&gt;<br><br> Kolejnym, ważkim problemem, który związany jest ze zjawiskiem - nie zawsze kontrolowanym - rozprzestrzeniania się określonych testów (np. swoista moda na niektóre z nich w określonych latach - tak było z testami Witkina, kwestionariuszem MPI-Eysencka czy testem Rorschacha), jest zagadnienie stosowania testu zgodnie z intencją jego twórcy. Sądzę, że problem ten można sprowadzić do rozważenia trzech kontekstów: (a) celu, (b) treści i (c) generalizacji (wnioskowania). Zauważmy jeszcze, że pierwsze dwa konteksty można odnieść do dwóch rodzajów, a właściwie aspektów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego