Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
wykazuje się ostrością i precyzją spostrzeżeń oraz niebywale cynicznym talentem do tego, by swoje życiowe porażki przełożyć na język emocjonalnych kompozycji w duch soulowej tradycji. Jak sam wówczas powiedział w wywiadzie: "Do pisania piosenek zmusza mnie poczucie winy i chęć rewanżu". Jednocześnie w jego utworach brak samoużalania się czy też taniego melodramatyzmu - to raczej rodzaj zemsty za poniżenia szczególnie ze strony kobiet.
Wybitny krytyk Nick Kent nazwał styl Costella "estetyką frustracji" i podkreślił, że nienawiść i frustracja były często tematem najbardziej przekonujących kompozycji rockowych, szczególnie w twórczości Pete'a Townshenda (The Who) i Boba Dylana. Podstawowym paradoksem albumu Costella jest rozdźwięk między
wykazuje się ostrością i precyzją spostrzeżeń oraz niebywale cynicznym talentem do tego, by swoje życiowe porażki przełożyć na język emocjonalnych kompozycji w duch soulowej tradycji. Jak sam wówczas powiedział w wywiadzie: "Do pisania piosenek zmusza mnie poczucie winy i chęć rewanżu". Jednocześnie w jego utworach brak samoużalania się czy też taniego melodramatyzmu - to raczej rodzaj zemsty za poniżenia szczególnie ze strony kobiet.<br>Wybitny krytyk Nick Kent nazwał styl Costella "estetyką frustracji" i podkreślił, że nienawiść i frustracja były często tematem najbardziej przekonujących kompozycji rockowych, szczególnie w twórczości Pete'a Townshenda (The Who) i Boba Dylana. Podstawowym paradoksem albumu Costella jest rozdźwięk między
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego