Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
1998 r. przez ITF wynika, że aż 42 proc. marynarzy nie posługuje się w pracy językiem ojczystym, 40 proc. deklaruje trudności w zrozumieniu kolegów. Wpływa to na bezpieczeństwo żeglugi. Przyczyną katastrofy promu "Black Prince" było to, że marynarze nie zrozumieli komend wydawanych przez oficerów. Katastrofy są najczęściej skutkiem złego stanu technicznego statku, sztormu, błędu w nawigacji, złego rozłożenia ładunku albo wzięcia pod pokład ładunku, którego statek nie powinien przewozić. Przyczyną wypadków są też wybuchy zbiorników wypełnionych oparami paliw lub innych substancji chemicznych. Dochodzi do nich podczas czyszczenia zbiorników lub prac remontowych przeprowadzanych przed wejściem do portów, żeby nie zanieczyszczać wód portowych
1998 r. przez ITF wynika, że aż 42 proc. marynarzy nie posługuje się w pracy językiem ojczystym, 40 proc. deklaruje trudności w zrozumieniu kolegów. Wpływa to na bezpieczeństwo żeglugi. Przyczyną katastrofy promu "Black Prince" było to, że marynarze nie zrozumieli komend wydawanych przez oficerów. Katastrofy są najczęściej skutkiem złego stanu technicznego statku, sztormu, błędu w nawigacji, złego rozłożenia ładunku albo wzięcia pod pokład ładunku, którego statek nie powinien przewozić. Przyczyną wypadków są też wybuchy zbiorników wypełnionych oparami paliw lub innych substancji chemicznych. Dochodzi do nich podczas czyszczenia zbiorników lub prac remontowych przeprowadzanych przed wejściem do portów, żeby nie zanieczyszczać wód portowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego