Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
tradycyjnych wynika z zakodowanej wiedzy historycznej na ich temat, przez co dzieła te łatwo wchodzą w sytuację estetyczną, a przez to są konkretyzowane i interpretowane.
Przyjrzyjmy się, jak przebiega i jaką funkcję pełni dynamizacja dzieł sztuki XX wieku. Już w przypadku kubizmu odbiór może natrafiać na trudności. Sprzeciwianie się normom tego stylu, np. wielowarstwowości i wielowymiarowości, uzyskanych na drodze artystycznie założonych zniekształceń, powoduje, że na początku wieku obrazy kubistyczne były oceniane jako nie-dzieła, dzieła słabe albo wręcz karykatury. Dzieła te nie były właściwie odbierane, nie wchodziły w sytuację estetyczną. I tak w przypadku Guerniki Picassa dynamizacja tego dzieła możliwa jest dzięki
tradycyjnych wynika z zakodowanej wiedzy historycznej na ich temat, przez co dzieła te łatwo wchodzą w sytuację estetyczną, a przez to są konkretyzowane i interpretowane.<br>Przyjrzyjmy się, jak przebiega i jaką funkcję pełni dynamizacja dzieł sztuki XX wieku. Już w przypadku kubizmu odbiór może natrafiać na trudności. Sprzeciwianie się normom tego stylu, np. wielowarstwowości i wielowymiarowości, uzyskanych na drodze artystycznie założonych zniekształceń, powoduje, że na początku wieku obrazy kubistyczne były oceniane jako nie-dzieła, dzieła słabe albo wręcz karykatury. Dzieła te nie były właściwie odbierane, nie wchodziły w sytuację estetyczną. I tak w przypadku Guerniki Picassa dynamizacja tego dzieła możliwa jest dzięki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego