Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
charakter, pozbawiony cienia ludzkich uczuć czy wyrzutów sumienia, uosobienie zła. Darlington był jednak na tyle przekonujący (może dzięki znakomitej kreacji aktorskiej Fryderyka Lemaître), że wzbudzał podziw recenzentów: .
Tego typu kreacje znakomicie realizowały postulaty publiczności i krytyków, domagających się od dramaturgów, by po roku 1830, gdy cenzura osłabła, wprowadzać do teatru tematykę współczesną. Bohaterowie wielu dramatów Aleksandra Dumasa spełniali pod tym względem oczekiwania publiczności: realizowali romantyczny mit dobrego zbrodniarza, zachowali namiętności i żarliwość bohatera romantycznego, a uwikłani byli w konflikty otaczającego ich świata. Tylko w Antony do zguby prowadziła bohatera pasja miłosna (a i to o ileż bardziej zmysłowo, przyziemnie ukazana niż
charakter, pozbawiony cienia ludzkich uczuć czy wyrzutów sumienia, uosobienie zła. Darlington był jednak na tyle przekonujący (może dzięki znakomitej kreacji aktorskiej Fryderyka Lemaître), że wzbudzał podziw recenzentów: &lt;gap&gt;.<br>Tego typu kreacje znakomicie realizowały postulaty publiczności i krytyków, domagających się od dramaturgów, by po roku 1830, gdy cenzura osłabła, wprowadzać do teatru tematykę współczesną. Bohaterowie wielu dramatów Aleksandra Dumasa spełniali pod tym względem oczekiwania publiczności: realizowali romantyczny mit dobrego zbrodniarza, zachowali namiętności i żarliwość bohatera romantycznego, a uwikłani byli w konflikty otaczającego ich świata. Tylko w Antony do zguby prowadziła bohatera pasja miłosna (a i to o ileż bardziej zmysłowo, przyziemnie ukazana niż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego