do projektów, segreguje i eliminuje informacje, rozpoznaje wiadomości istotne od szumu informacyjnego, uczeń docenia wszystkie źródła informacji.<br>Bardzo duże <br>Eksploracja Internetu i edukacyjnych programów multimedialnych. Pobieranie , zapisywanie i porządkowanie informacji.<br>Przyjmowanie odpowiedzialności za siebie i innych<br>Uczeń, lider, grupa, klasa przyjmują odpowiedzialność organizacyjną, rozumieją zakres odpowiedzialności, dotrzymują terminów<br>Duże <br>Sporządzanie terminarzy, planów, zakresów działania i instrukcji.<br>Elastyczne reagowanie w obliczu zmiany, poszukiwanie nowych rozwiązań<br>Uczeń nie rezygnuje z działań w sytuacji zmiany warunków, dostosowuje i przebudowuje elastycznie plany (etapy, elementy, składowe, formę itp.)<br>Bardzo duże <br>Dobieranie narzędzi TI do rozwiązywania problemów, ocena ich przydatności, <br>Skuteczne komunikowanie się<br>Uczeń zwięźle mówi, aktywnie