Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
Małgorzaty Saramonowicz wartość wyłącznie rozrywkową, a jedyną zagadką dla czytelnika jest osoba przestępcy seksualnego: ojciec czy brat ofiary? W rezultacie powstała powieść pseudoinicjacyjna - pozbawiony tajemnicy i napisany bez ryzyka "kryminał psychoanalityczny".
Paradoksalnie konstrukcja fabularna, w której najdrobniejszy element ma się wyróżniać niezwykłością, wręcz sensacyjnością, jest całkowicie pozbawiona "miejsc niedookreślenia" w terminologii Ingardena czy też "nierozstrzygalników" (indeucidables) w terminologii Derridy. Wszystko od początku do końca jest rozstrzygnięte i przeinterpretowane, mimo iż fabuła jest pozornie zbudowana z samych zagadek (ten paradoks dotyczy również pisarstwa Manueli Gretkowskiej i Mojry Christiana Skrzyposzka).
Powieść Małgorzaty Saramonowicz zawiera gotowy aparat analityczny (odniesienia do Schulza i Kafki), czekający
Małgorzaty Saramonowicz wartość wyłącznie rozrywkową, a jedyną zagadką dla czytelnika jest osoba przestępcy seksualnego: ojciec czy brat ofiary? W rezultacie powstała powieść pseudoinicjacyjna - pozbawiony tajemnicy i napisany bez ryzyka "kryminał psychoanalityczny".<br> Paradoksalnie konstrukcja fabularna, w której najdrobniejszy element ma się wyróżniać niezwykłością, wręcz sensacyjnością, jest całkowicie pozbawiona "miejsc niedookreślenia" w terminologii Ingardena czy też "nierozstrzygalników" (indeucidables) w terminologii Derridy. Wszystko od początku do końca jest rozstrzygnięte i przeinterpretowane, mimo iż fabuła jest pozornie zbudowana z samych zagadek (ten paradoks dotyczy również pisarstwa Manueli Gretkowskiej i Mojry Christiana Skrzyposzka).<br> Powieść Małgorzaty Saramonowicz zawiera gotowy aparat analityczny (odniesienia do Schulza i Kafki), czekający
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego