Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
nie brak również nadętego, ciosanego ciężką ręką przesłania: Stany Zjednoczone to raj dla demokracji, równości i wolności. Epatowanie widza powiewającą amerykańską flagą - co zdarza się w każdym niemal filmie made in USA - okazało się w tym przypadku niewystarczające. (ACK)
Reż. Jean-Marie Gaubert, Francja/USA 2001


PIĘTNAŚCIE MINUT
Bezbarwny sensacyjny thriller, mogący uchodzić za popłuczyny belgijskiego "Człowieka, który pogryzł psa" - tu również filmowane są zbrodnie "na żywo". Dramaturgia filmu Herzfelda ogranicza się bowiem tylko do efektów specjalnych, mordobicia i krwi, a banalno-stereotypowe przesłanie o wpływie telewizji na ludzi - nowego lądu nie odkrywa. Bohaterami tej przegadanej, pseudomoralizatorskiej opowieści są nowojorski policjant
nie brak również nadętego, ciosanego ciężką ręką przesłania: Stany Zjednoczone to raj dla demokracji, równości i wolności. Epatowanie widza powiewającą amerykańską flagą - co zdarza się w każdym niemal filmie &lt;foreign lang="eng"&gt;made in USA&lt;/&gt; - okazało się w tym przypadku niewystarczające. &lt;au&gt;(ACK)&lt;/&gt;<br>Reż. &lt;name type="person"&gt;Jean-Marie Gaubert&lt;/&gt;, Francja/USA 2001&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;PIĘTNAŚCIE MINUT&lt;/&gt;<br>Bezbarwny sensacyjny thriller, mogący uchodzić za popłuczyny belgijskiego &lt;name type="tit"&gt;"Człowieka, który pogryzł psa"&lt;/&gt; - tu również filmowane są zbrodnie &lt;q&gt;"na żywo"&lt;/&gt;. Dramaturgia filmu &lt;name type="person"&gt;Herzfelda&lt;/&gt; ogranicza się bowiem tylko do efektów specjalnych, mordobicia i krwi, a &lt;orig&gt;banalno-stereotypowe&lt;/&gt; przesłanie o wpływie telewizji na ludzi - nowego lądu nie odkrywa. Bohaterami tej przegadanej, pseudomoralizatorskiej opowieści są nowojorski policjant
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego