Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
wymogi surowego ponad normę nauczyciela chemii czy biologii. Działa przy tym pewien mechanizm sprzężenia zwrotnego: nauczyciele sami zostali przeważnie wyedukowani w wąskiej specjalności, bez zrozumienia i szacunku dla innych dziedzin wiedzy, nie potrafią więc realizować ze swoimi uczniami modelu kształcenia ogólnego, integralnego. Zgrozą napawa przy tym fakt, że wspomniany wcześniej trend do eliminowania z programu studiów nauk humanistycznych czy społecznych ma miejsce w wyższych szkołach pedagogicznych, kształcących przyszłych nauczycieli. Decyzją wręcz tragiczną w skutkach było wprowadzenie do programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny
wymogi surowego ponad normę nauczyciela chemii czy biologii. Działa przy tym pewien mechanizm sprzężenia zwrotnego: nauczyciele sami zostali przeważnie wyedukowani w wąskiej specjalności, bez zrozumienia i szacunku dla innych dziedzin wiedzy, nie potrafią więc realizować ze swoimi uczniami modelu kształcenia ogólnego, integralnego. Zgrozą napawa przy tym fakt, że wspomniany wcześniej trend do eliminowania z programu studiów nauk humanistycznych czy społecznych ma miejsce w wyższych szkołach pedagogicznych, kształcących przyszłych nauczycieli. Decyzją wręcz tragiczną w skutkach było wprowadzenie do programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego