Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
z reguły). Uogólniając, typ faktury służył wyraźnej deklamacji
tekstu. Równocześnie w celu
zróżnicowania fakturalnego stosowano wiele środków, respektując strukturę wersową
tekstów: następujące po sobie odcinki jednogłosowe, np. Chlondowski Missa Dominicalis[I],
1936 (Christe, s. 2), dwugłos, np. Furmanik Missa Prima, b.r. (Gloria, s. 4),
"koncertujące" przeciwstawianie jednego głosu chóralnemu tutti, np. Chlondowski
Missa brevis et facilis, 1910 (Gloria, s. 3), aż do krótkich imitacji 4-głosowych,
np. M. Surzyński Msza ku czci Św. Wojciecha, 1901 (Benedictus, s. 20), Chlondowski
Missa Dominicalis II, 1918 (Hosanna, s. 16). Jedynie Gieburowski w mszy żałobnej
posłużył się szerzej rozbudowanym fugatem w Lacrimosa. Bardzo często
z reguły). Uogólniając, typ faktury służył wyraźnej deklamacji <br>tekstu. Równocześnie w celu <br>zróżnicowania fakturalnego stosowano wiele środków, respektując strukturę wersową <br>tekstów: następujące po sobie odcinki jednogłosowe, np. Chlondowski Missa Dominicalis[I], <br>1936 (Christe, s. 2), dwugłos, np. Furmanik Missa Prima, b.r. (Gloria, s. 4), <br>"koncertujące" przeciwstawianie jednego głosu chóralnemu tutti, np. Chlondowski <br>Missa brevis et facilis, 1910 (Gloria, s. 3), aż do krótkich imitacji 4-głosowych, <br>np. M. Surzyński Msza ku czci Św. Wojciecha, 1901 (Benedictus, s. 20), Chlondowski <br>Missa Dominicalis II, 1918 (Hosanna, s. 16). Jedynie Gieburowski w mszy żałobnej <br>posłużył się szerzej rozbudowanym fugatem w Lacrimosa. Bardzo często
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego