Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
występują przeciwko zasadom tego kierunku. Przede wszystkim negują kapistowską koncepcję obrazu i operowania kolorem. Jednym z przejawów tej reakcji wobec zasad koloryzmu jest również malarstwo Antoniego Fałata.
Fałat, podobnie jak większość jego rówieśników przeszedł przez szkołę malarstwa postimpresjonistycznego. Odrzucił jednakże reguły tej sztuki stosunkowo szybko i zdecydowanie, tak zdecydowanie, że tworzone przez niego obrazy uznać można za prowokacyjne wyzwania wobec kapistowskiej tradycji. Zrozumiałym to czyni wiele cech jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo
występują przeciwko zasadom tego kierunku. Przede wszystkim negują kapistowską koncepcję obrazu i operowania kolorem. Jednym z przejawów tej reakcji wobec zasad koloryzmu jest również malarstwo Antoniego Fałata.<br> Fałat, podobnie jak większość jego rówieśników przeszedł przez szkołę malarstwa postimpresjonistycznego. Odrzucił jednakże reguły tej sztuki stosunkowo szybko i zdecydowanie, tak zdecydowanie, że tworzone przez niego obrazy uznać można za prowokacyjne wyzwania wobec kapistowskiej tradycji. Zrozumiałym to czyni wiele cech jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego