Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8 (sierpień)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
coraz większe i coraz szybsze krążowniki. Do roboty wziął się nawet Plymouth, dotąd produkujący najtańsze rodzinne czterokołowce, którymi szyku zadawać było raczej trudno. Szefowie firmy uznali, że czas to zmienić i w 1953 roku powstał prototyp samochodu Plymouth Belmont. Wyglądał ślicznie, choć w gruncie rzeczy był tandetną konstrukcją z tanich tworzyw i istniejących już podzespołów. Silnik Belmonta (pojemność 3,9 litra, osiem cylindrów) pochodził z półciężarówki Dodge 3/4, a wiele części nadwozia wykonano z... plastiku, pomalowanego metaliczną farbą! Plastikowe było również całe wnętrze, włącznie z kierownicą. Jednym zdaniem - samochód równie piękny jak towar z kramu na parafialnym odpuście. Amerykanie nie
coraz większe i coraz szybsze krążowniki. Do roboty wziął się nawet Plymouth, dotąd produkujący najtańsze rodzinne czterokołowce, którymi szyku zadawać było raczej trudno. Szefowie firmy uznali, że czas to zmienić i w 1953 roku powstał prototyp samochodu Plymouth Belmont. Wyglądał ślicznie, choć w gruncie rzeczy był tandetną konstrukcją z tanich tworzyw i istniejących już podzespołów. Silnik Belmonta (pojemność 3,9 litra, osiem cylindrów) pochodził z półciężarówki Dodge 3/4, a wiele części nadwozia wykonano z... plastiku, pomalowanego metaliczną farbą! Plastikowe było również całe wnętrze, włącznie z kierownicą. Jednym zdaniem - samochód równie piękny jak towar z kramu na parafialnym odpuście. Amerykanie nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego