Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
segmentacji nabywców został także wykorzystany przez kilkanaście instytutów badania konsumentów krajów ówczesnej EWG, kiedy to próbowano ustalić, czy istnieje tzw. eurokonsument, czyli czy wzorce konsumpcyjne w Europie Zachodniej się zunifikowały.
Badania mające na celu scharakteryzowanie europejskich konsumentów zostały przeprowadzone w dwóch etapach. Początkowo analizą objęto 4 tys., a następnie 20 tys. osób z 15 krajów Europy Zachodniej. Były to badania pierwotne z wykorzystaniem bardzo dokładnych ankiet, zawierających ok.7tys. pytań. Dzięki temu stworzono europejską bazę danych o konsumentach, ich przyzwyczajeniach i zachowaniu się na rynku. Zgromadzono ok.85mln informacji o konsumentach.
Wynikiem tych badań było zidentyfikowanie 16 grup eurosegmentów nabywców, wyodrębnionych
segmentacji nabywców został także wykorzystany przez kilkanaście instytutów badania konsumentów krajów ówczesnej EWG, kiedy to próbowano ustalić, czy istnieje tzw. eurokonsument, czyli czy wzorce konsumpcyjne w Europie Zachodniej się zunifikowały.<br>Badania mające na celu scharakteryzowanie europejskich konsumentów zostały przeprowadzone w dwóch etapach. Początkowo analizą objęto 4 tys., a następnie 20 tys. osób z 15 krajów Europy Zachodniej. Były to badania pierwotne z wykorzystaniem bardzo dokładnych ankiet, zawierających ok.7tys. pytań. Dzięki temu stworzono europejską bazę danych o konsumentach, ich przyzwyczajeniach i zachowaniu się na rynku. Zgromadzono ok.85mln informacji o konsumentach.<br>Wynikiem tych badań było zidentyfikowanie 16 grup eurosegmentów nabywców, wyodrębnionych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego