Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
iż nie można
uchwycić ani teraźniejszej, ani przyszłej, ani przeszłej jaźni. Którą jaźń chcesz więc nasycić?". Deshan nie potrafił odpowiedzieć. Po spotkaniu mistrza zen

Longtana Chongxina (jap. Ryutan So shin, IX) został jego uczniem i spalił
swój komentarz.
Sutra Diamentowa, szczególnie ceniona przez Szóstego Patriarchę, Huinenga,
naucza, że nie można uchwycić ani przeszłej, ani przyszłej, ani teraźniejszej
jaźni. Teraźniejsza jaźń w momencie uchwycenia jest już jaźnią przeszłą
(refleksją nad stanem, który minął). Do przeszłej jaźni nie można wrócić,
więc nie można jej bezpośrednio poznać, a jaźń przyszła pozostaje nieznana,
gdyż jeszcze nie nadeszła.
O ile łatwo zgodzić się z wnioskami sutry
iż nie można <br>uchwycić ani teraźniejszej, ani przyszłej, ani przeszłej jaźni. Którą jaźń chcesz więc nasycić?".&lt;/&gt; Deshan nie potrafił odpowiedzieć. Po spotkaniu mistrza zen <br>&lt;page nr=152&gt;<br>Longtana Chongxina (jap. Ryutan So shin, IX) został jego uczniem i spalił <br>swój komentarz. <br>Sutra Diamentowa, szczególnie ceniona przez Szóstego Patriarchę, Huinenga, <br>naucza, że nie można uchwycić ani przeszłej, ani przyszłej, ani teraźniejszej <br>jaźni. Teraźniejsza jaźń w momencie uchwycenia jest już jaźnią przeszłą <br>(refleksją nad stanem, który minął). Do przeszłej jaźni nie można wrócić, <br>więc nie można jej bezpośrednio poznać, a jaźń przyszła pozostaje nieznana, <br>gdyż jeszcze nie nadeszła. <br>O ile łatwo zgodzić się z wnioskami sutry
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego