Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
perswazyjna nie może naruszać struktury podstawowego kontraktu komunikacyjnego. Powinna go jedynie uzupełniać. W przeciwnym razie przekaz traci sens lub odbiorca zaczyna się orientować, że jest przekonywany. To z kolei wyzwala u niego zachowania obronne i w efekcie uzyskujemy skutek przeciwny do zamierzonego. Warto także pamiętać, że komunikacja jest także procesem uczenia się. Powoduje to, że zbyt intensywnie stosowane środki perswazyjne przestają odnosić skutek. Perswazja wywołuje z reguły nadmierną motywację, a nierealne oczekiwania są niemożliwe do zaspokojenia. Realny kontakt z reklamowanym produktem może więc kończyć się zbyt silnym rozczarowaniem. W długofalowej perspektywie kampania reklamowa może więc osiągać skutek przeciwny do zamierzonego. Pod
perswazyjna nie może naruszać struktury podstawowego kontraktu komunikacyjnego. Powinna go jedynie uzupełniać. W przeciwnym razie przekaz traci sens lub odbiorca zaczyna się orientować, że jest przekonywany. To z kolei wyzwala u niego zachowania obronne i w efekcie uzyskujemy skutek przeciwny do zamierzonego. Warto także pamiętać, że komunikacja jest także procesem uczenia się. Powoduje to, że zbyt intensywnie stosowane środki perswazyjne przestają odnosić skutek. Perswazja wywołuje z reguły nadmierną motywację, a nierealne oczekiwania są niemożliwe do zaspokojenia. Realny kontakt z reklamowanym produktem może więc kończyć się zbyt silnym rozczarowaniem. W długofalowej perspektywie kampania reklamowa może więc osiągać skutek przeciwny do zamierzonego. Pod
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego