Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
bądź w postaci metaforycznej formuły: "Cała dotychczasowa twórczość Staffa jest spowiedzią" lub "Utwory Norwida są jak mowa ruin". I takich sformułowań o charakterze mniej lub bardziej syntetycznym, zbliżających się niekiedy do aforyzmu, jest w portretach Brzozowskiego dużo. Rozwijają się też one inaczej niż Miriamowski portret Rimbauda, skądinąd jeden z najbardziej udatnych reprezentantów tego gatunku, jest w ich narracji krytycznej sporo odwołań do spraw ogólnych, jest - przynajmniej niekiedy - swobodne przechodzenie od tematu do tematu. Ale tak już się dzieje u Brzozowskiego niemal z reguły: każdy gatunek krytyczny jest rozsadzany od wewnątrz. Nie przeszkadza to wszakże temu, że portret zachowuje swoje podstawowe właściwości
bądź w postaci metaforycznej formuły: "Cała dotychczasowa twórczość Staffa jest spowiedzią" lub "Utwory Norwida są jak mowa ruin". I takich sformułowań o charakterze mniej lub bardziej syntetycznym, zbliżających się niekiedy do aforyzmu, jest w portretach Brzozowskiego dużo. Rozwijają się też one inaczej niż Miriamowski portret Rimbauda, skądinąd jeden z najbardziej udatnych reprezentantów tego gatunku, jest w ich narracji krytycznej sporo odwołań do spraw ogólnych, jest - przynajmniej niekiedy - swobodne przechodzenie od tematu do tematu. Ale tak już się dzieje u Brzozowskiego niemal z reguły: każdy gatunek krytyczny jest rozsadzany od wewnątrz. Nie przeszkadza to wszakże temu, że portret zachowuje swoje podstawowe właściwości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego