Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
swoje podpisy pod protestem przeciwko uprawianej na łamach prasy zachodniej oraz na falach dywersyjnej rozgłośni "Wolna Europa", zorganizowanej kampanii szkalującej Polskę Ludową:



TARAS SZEWCZENKO 1814-1964

Każdy naród ma swoje wielkie rocznice, swoich świętych patronów, swoją mitologię. To normalne. Bez tego zanikałaby pamięć historyczna a tym samym trwanie kultury narodowej uległoby zagrożeniu. Ale formy obrzędowe, które się przy tym wytwarzają, mają skłonność do kostnienia i zamieniania się w martwą literę. Wtedy na scenę wkraczają brązownicy i zaczyna się złocenie posągów.
Kult Tarasa Szewczenkl, którego sto pięćdziesięciolecie od dnia urodzin obchodzi w roku bieżącym naród ukraiński, powstał właściwie już za życia poety
swoje podpisy pod protestem przeciwko uprawianej na łamach prasy zachodniej oraz na falach dywersyjnej rozgłośni "Wolna Europa", zorganizowanej kampanii szkalującej Polskę Ludową:<br>&lt;gap&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br>&lt;page nr=201&gt; &lt;tit&gt;TARAS SZEWCZENKO 1814-1964&lt;/&gt;<br><br>Każdy naród ma swoje wielkie rocznice, swoich świętych patronów, swoją mitologię. To normalne. Bez tego zanikałaby pamięć historyczna a tym samym trwanie kultury narodowej uległoby zagrożeniu. Ale formy obrzędowe, które się przy tym wytwarzają, mają skłonność do kostnienia i zamieniania się w martwą literę. Wtedy na scenę wkraczają brązownicy i zaczyna się złocenie posągów.<br>Kult Tarasa Szewczenkl, którego sto pięćdziesięciolecie od dnia urodzin obchodzi w roku bieżącym naród ukraiński, powstał właściwie już za życia poety
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego