Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
składa się z trzech podstawowych części: obrazu (wizualnego lub akustycznego), tekstu tworzącego werbalny zapis argumentacji oraz sloganu stanowiącego syntezę głównego przesłania wiadomości. Na odbiór i interpretację wiadomości wpływają także związki pomiędzy tymi elementami. Wynikają one z jakości samych elementów oraz standardu zapisu, jaki charakteryzuje konkretny środek przekazu (na przykład film umożliwia bezpośredni zapis ruchu, obraz drukowany wywołuje jedynie jego wrażenie w procesie interpretacji wiadomości, etc.).
Ze względu na silne ograniczenie pojemności komunikatu reklamowego oraz wysokie koszty jego emisji istotna jest kwestia maksymalnego efektywnego zapisu treści wiadomości w poszczególnych jej warstwach. Dla osiągnięcia spodziewanego efektu oraz rozłożenia argumentacji w poszczególnych komunikatach w
składa się z trzech podstawowych części: obrazu (wizualnego lub akustycznego), tekstu tworzącego werbalny zapis argumentacji oraz sloganu stanowiącego syntezę głównego przesłania wiadomości. Na odbiór i interpretację wiadomości wpływają także związki pomiędzy tymi elementami. Wynikają one z jakości samych elementów oraz standardu zapisu, jaki charakteryzuje konkretny środek przekazu (na przykład film umożliwia bezpośredni zapis ruchu, obraz drukowany wywołuje jedynie jego wrażenie w procesie interpretacji wiadomości, etc.). <br>Ze względu na silne ograniczenie pojemności komunikatu reklamowego oraz wysokie koszty jego emisji istotna jest kwestia maksymalnego efektywnego zapisu treści wiadomości w poszczególnych jej warstwach. Dla osiągnięcia spodziewanego efektu oraz rozłożenia argumentacji w poszczególnych komunikatach w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego