Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
nie na skali absolutnej). Dowolny jest zatem wybór jednostki i początku układu. Wynika stąd, że nie wszelkie relacje między tymi liczbami reprezentują związki między odpowiednimi wartościowaniami. Jeśli np. przedmiotowi A przyporządkowana jest na czyjejś skali wartościowań liczba 3 , a przedmiotowi B - liczba 6, to fakt, że 6 = 2@3 , nie upoważnia nas do twierdzenia, iż przedmiot B jest przez ową osobę dwa razy wyżej ceniony niż przedmiot A . (Z tych samych przyczyn, dla których nie ma sensu powiedzenie, że wczoraj była dwa razy wyższa temperatura niż dzisiaj, chociaż odpowiednie wskazania termometru w stopniach Celsjusza wynosiły 6 i 3).
Po drugie: sens
nie na skali absolutnej). Dowolny jest zatem wybór jednostki i początku układu. Wynika stąd, że nie wszelkie relacje między tymi liczbami reprezentują związki między odpowiednimi wartościowaniami. Jeśli np. przedmiotowi A przyporządkowana jest na czyjejś skali wartościowań liczba 3 , a przedmiotowi B - liczba 6, to fakt, że 6 = 2@3 , nie upoważnia nas do twierdzenia, iż przedmiot B jest przez ową osobę dwa razy wyżej ceniony niż przedmiot A . (Z tych samych przyczyn, dla których nie ma sensu powiedzenie, że wczoraj była dwa razy wyższa temperatura niż dzisiaj, chociaż odpowiednie wskazania termometru w stopniach Celsjusza wynosiły 6 i 3).<br> Po drugie: sens
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego