Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
zróżnicowanie kategorii integracji, zamiast wskazywania za pomocą tradycyjnych oznaczeń literowych, ogólnych jedynie i nie doprecyzowanych powiązań materiałowych, np. AA A ). Równocześnie metoda ta wymaga opanowania dziesięciu różnych kategorii integracji i ich symboli.
Garbusiński w Missa Gloria Tibi Trinitas (1929) integruje formę całego cyklu materiałem melodycznym chorałowej antyfony nieszpornej przeznaczonej na uroczystość Trójcy Świętej (o czym szerzej w dalszej części rozdziału). W 1 Kyrie wykorzystuje pierwszą frazę antyfony, w 2 Christe wprowadza dwie kolejne, a w 3 Kyrie stosuje kategorię korespondencji z pierwszą frazą Kyrie. Podobnie postępuje w pozostałych częściach mszy, wyjąwszy Sanctus. W ten sposób osiąga zwartość materiałową i wyrazową zarówno
zróżnicowanie kategorii integracji, zamiast wskazywania za pomocą tradycyjnych oznaczeń literowych, ogólnych jedynie i nie doprecyzowanych powiązań materiałowych, np. AA A ). Równocześnie metoda ta wymaga opanowania dziesięciu różnych kategorii integracji i ich symboli.<br>Garbusiński w Missa Gloria Tibi Trinitas (1929) integruje formę całego cyklu materiałem melodycznym chorałowej antyfony nieszpornej przeznaczonej na uroczystość Trójcy Świętej (o czym szerzej w dalszej części rozdziału). W 1 Kyrie wykorzystuje pierwszą frazę antyfony, w 2 Christe wprowadza dwie kolejne, a w 3 Kyrie stosuje kategorię korespondencji z pierwszą frazą Kyrie. Podobnie postępuje w pozostałych częściach mszy, wyjąwszy Sanctus. W ten sposób osiąga zwartość materiałową i wyrazową zarówno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego