Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Teatru Lalek z Estonii na pustej scenie pojawia się dwoje ubranych na czarno aktorów. Powolutku wyjmują figurki bohaterów i inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć się w mrokach krecich korytarzy, wystarczy zgasić światło i zapalić świecę.
Dorosły aktor teatru lalkowego nie musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W "Metamorfozach" aktorka duńskiego Teatru Balsamico Exspress prowadziła
Teatru Lalek z Estonii na pustej scenie pojawia się dwoje ubranych na czarno aktorów. Powolutku wyjmują figurki bohaterów i inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć się w mrokach krecich korytarzy, wystarczy zgasić światło i zapalić świecę. <br>Dorosły aktor teatru lalkowego nie musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W &lt;name type="tit"&gt;"Metamorfozach"&lt;/&gt; aktorka duńskiego &lt;name type="place"&gt;Teatru Balsamico Exspress&lt;/&gt; prowadziła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego