Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 1214
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1968
in. partnerem Marleny Dietrich, a na jego występy do berlińskiego Wintergartenu nie zawsze można było kupić bilet. Ma on też jako jedyny bodaj z cyrkowców swój pomnik w Mediolanie.
Teatr zawsze chciał być cyrkiem - mieć jak arena tę siłę bezpośredniego oddziaływania na widownię. Wielkich reformatorów teatru, np. Adolfa Appia zawsze urzekały możliwości znalezienia w teatrze dramatycznym tzw. trzeciego wymiaru. Były więc próby rekonstrukcji greckiego amfiteatru lub szekspirowskiej sceny elżbietańskiej. Ale dopiero scena, bez rampy i sztucznych dekoracji, zupełnie otwarta i wtopiona w widownię z aktorami i z przedmiotami obrysowanymi smugami światła potęguje do maksimum przeżycie artystyczne. Bo przecie nie kto inny
in. partnerem Marleny Dietrich, a na jego występy do berlińskiego Wintergartenu nie zawsze można było kupić bilet. Ma on też jako jedyny bodaj z cyrkowców swój pomnik w Mediolanie. <br>Teatr zawsze chciał być cyrkiem - mieć jak arena tę siłę bezpośredniego oddziaływania na widownię. Wielkich reformatorów teatru, np. Adolfa Appia zawsze urzekały możliwości znalezienia w teatrze dramatycznym tzw. trzeciego wymiaru. Były więc próby rekonstrukcji greckiego amfiteatru lub szekspirowskiej sceny elżbietańskiej. Ale dopiero scena, bez rampy i sztucznych dekoracji, zupełnie otwarta i wtopiona w widownię z aktorami i z przedmiotami obrysowanymi smugami światła potęguje do maksimum przeżycie artystyczne. Bo przecie nie kto inny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego