Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przysłudze, odnoszące się do konformizmu pozytywnego oraz sympatii.
W sytuacjach, odnoszących się do naturalnych form komunikacji, poszczególne strategie perswazyjne determinowane są czynnikami społecznymi i osobowościowymi uczestników komunikacji. W procesie reklamy, wybór danej strategii komunikacyjnej jest wynikiem badań preferencji grupy docelowej oraz nadrzędnych założeń strategii marketingowej. Skutek perswazyjnych form komunikowania się utożsamiany jest ze skłonieniem odbiorcy przekazu do podjęcia działań zgodnych z intencjami nadawcy przekazu, albo też wytworzeniem określonych postaw oraz opinii, co jest uwarunkowane szeregiem czynników pośredniczących. Za nadrzędne uważane są sposoby doboru treści tworzących wiadomość, ich odniesienie do systemu wartości odbiorcy, zdolność przekazu do budzenia emocji u odbiorcy, zaś wiarygodność
przysłudze, odnoszące się do konformizmu pozytywnego oraz sympatii. <br>W sytuacjach, odnoszących się do naturalnych form komunikacji, poszczególne strategie perswazyjne determinowane są czynnikami społecznymi i osobowościowymi uczestników komunikacji. W procesie reklamy, wybór danej strategii komunikacyjnej jest wynikiem badań preferencji grupy docelowej oraz nadrzędnych założeń strategii marketingowej. Skutek perswazyjnych form komunikowania się utożsamiany jest ze skłonieniem odbiorcy przekazu do podjęcia działań zgodnych z intencjami nadawcy przekazu, albo też wytworzeniem określonych postaw oraz opinii, co jest uwarunkowane szeregiem czynników pośredniczących. Za nadrzędne uważane są sposoby doboru treści tworzących wiadomość, ich odniesienie do systemu wartości odbiorcy, zdolność przekazu do budzenia emocji u odbiorcy, zaś wiarygodność
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego