Typ tekstu: Książka
Autor: Krzymowska-Kostrowicka Alicja
Tytuł: Geoekologia turystyki i wypoczynku
Rok: 1997
o tyle dziś "reklamowa wizja świata" objęła całokształt życia człowieka. Ona dyktuje, jak się należy odżywiać, ubierać, jakie powinny być wzorce zachowań towarzyskich, jak i gdzie wypoczywać itd. Wizja świata tworzona przez środki masowego przekazu ma wyraźnie dydaktyczny charakter, jej celem jest takie uformowanie psychiki odbiorcy, aby mógł bez oporu utożsamić się z celami nadawcy. Najskuteczniejszą metodą jest w tym przypadku sięganie do różnego rodzaju archetypów, mitów, symboli, gdyż te wywołują najsilniejsze reakcje emocjonalne, redukujące, jak wiadomo, zachowania racjonalne. Jeśli tych mitów lub symboli brak, tworzy się nowe, obojętne, czy to będą "ludzie-mity", "wyroby-mity" lub też "wspólnoty-mity". Wpływ
o tyle dziś "reklamowa wizja świata" objęła całokształt życia człowieka. Ona dyktuje, jak się należy odżywiać, ubierać, jakie powinny być wzorce zachowań towarzyskich, jak i gdzie wypoczywać itd. Wizja świata tworzona przez środki masowego przekazu ma wyraźnie dydaktyczny charakter, jej celem jest takie uformowanie psychiki odbiorcy, aby mógł bez oporu utożsamić się z celami nadawcy. Najskuteczniejszą metodą jest w tym przypadku sięganie do różnego rodzaju archetypów, mitów, symboli, gdyż te wywołują najsilniejsze reakcje emocjonalne, redukujące, jak wiadomo, zachowania racjonalne. Jeśli tych mitów lub symboli brak, tworzy się nowe, obojętne, czy to będą "ludzie-mity", "wyroby-mity" lub też "wspólnoty-mity". Wpływ
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego