Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
tylko przykładowe zestawienie kilku głosów artystów i teoretyków teatru wskazuje, jak wielkie znaczenie dla sztuki, której istotą jest ruch, dynamiczność, procesualność, mogą - czy raczej muszą mieć kategorie "tempa" i "rytmu" oraz pojęcie "szybkości" z nimi związane, choć funkcjonujące na nieco innej płaszczyźnie.
Pojęcia "szybkości", "rytmu", "tempa" stosowane są niekiedy (zwłaszcza w praktyce recenzenckiej) do pewnego stopnia zamiennie - jako terminy oznaczające zjawiska pokrewne. Wielokrotnie znaczenia tych terminów wzajemnie się dopełniają, a jednak każda z tych kategorii ma swój własny sens. Szybkość może być cechą tempa przedstawienia teatralnego, może być także odnoszona do rytmu spektaklu.
"Tempo" i "rytm" to uniwersalne kategorie organizujące nie tylko
tylko przykładowe zestawienie kilku głosów artystów i teoretyków teatru wskazuje, jak wielkie znaczenie dla sztuki, której istotą jest ruch, dynamiczność, procesualność, mogą - czy raczej muszą mieć kategorie "tempa" i "rytmu" oraz pojęcie "szybkości" z nimi związane, choć funkcjonujące na nieco innej płaszczyźnie.<br>Pojęcia "szybkości", "rytmu", "tempa" stosowane są niekiedy (zwłaszcza w praktyce recenzenckiej) do pewnego stopnia zamiennie - jako terminy oznaczające zjawiska pokrewne. Wielokrotnie znaczenia tych terminów wzajemnie się dopełniają, a jednak każda z tych kategorii ma swój własny sens. Szybkość może być cechą tempa przedstawienia teatralnego, może być także odnoszona do rytmu spektaklu.<br>"Tempo" i "rytm" to uniwersalne kategorie organizujące nie tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego