Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co łączy wszystkie jego przedsięwzięcia, to zasada, wedle której utwór muzyczny jest kombinacją tak zwanych bloków dźwięku, czegoś w rodzaju modułów, które można dowolnie ułożyć. Nieprzypadkowo Zorn, przynajmniej do niedawna, uważany był za głównego przedstawiciela postmodernizmu w jazzie.

Mniejsza o nazwy, bo z pewnością bardziej liczy się tu koncept. Zorn kilkanaście lat temu postanowił zmierzyć się z zamysłem tworzenia muzyki, która najlepiej odzwierciedlałaby specyfikę kultury społeczeństwa informacyjnego. Tyle tylko, że
wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co łączy wszystkie jego przedsięwzięcia, to zasada, wedle której utwór muzyczny jest kombinacją tak zwanych bloków dźwięku, czegoś w rodzaju modułów, które można dowolnie ułożyć. Nieprzypadkowo Zorn, przynajmniej do niedawna, uważany był za głównego przedstawiciela postmodernizmu w jazzie.<br><br>Mniejsza o nazwy, bo z pewnością bardziej liczy się tu koncept. Zorn kilkanaście lat temu postanowił zmierzyć się z zamysłem tworzenia muzyki, która najlepiej odzwierciedlałaby specyfikę kultury społeczeństwa informacyjnego. Tyle tylko, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego