Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 27
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
niebyt, a gust masowej publiczności infekowanej muzyczno-rozrywkowym kiczem skutecznie zniechęca co ambitniejszych artystów.

Golec uOrkiestra

Przemysłem fonograficznym w Polsce rządzi "wielka piątka" majors - firm będących filiami koncernów zagranicznych. Universal Music Polska, Pomaton EMI, Sony Music Polska, BMG Ariola i Warner Music Polska mają dziś łącznie ponad 75 proc. udziału w rynku płytowym. Głównie jednak dzięki temu, że dysponują bogatymi katalogami zagranicznymi. Ludzie kupują płyty i kasety, choć nie padają już tak spektakularne jak kiedyś rekordy sprzedaży pojedynczych tytułów, zaś w przypadku twórczości polskiej można mówić o rosnącym kryzysie. Bessa polskiej muzyki popularnej trwa od 1997 r. Rok wcześniej saksofonista Robert Chojnacki
niebyt, a gust masowej publiczności infekowanej muzyczno-rozrywkowym kiczem skutecznie zniechęca co ambitniejszych artystów.<br><br>&lt;tit&gt;Golec uOrkiestra&lt;/&gt;<br><br>Przemysłem fonograficznym w Polsce rządzi "wielka piątka" &lt;orig&gt;majors&lt;/&gt; - firm będących filiami koncernów zagranicznych. Universal Music Polska, Pomaton EMI, Sony Music Polska, BMG Ariola i Warner Music Polska mają dziś łącznie ponad 75 proc. udziału w rynku płytowym. Głównie jednak dzięki temu, że dysponują bogatymi katalogami zagranicznymi. Ludzie kupują płyty i kasety, choć nie padają już tak spektakularne jak kiedyś rekordy sprzedaży pojedynczych tytułów, zaś w przypadku twórczości polskiej można mówić o rosnącym kryzysie. Bessa polskiej muzyki popularnej trwa od 1997 r. Rok wcześniej saksofonista Robert Chojnacki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego