Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
intencjami nadawcy;
3, możliwość takiego sformułowania komunikatu, który gwarantuje skupienie uwagi odbiorcy oraz jego prawidłowe dekodowanie;
4, symboliczny charakter przekazu (a więc reprezentowanie przez przekaz obiektów znajdujących się poza nim oraz uzgodnienie kodu użytego między nadawcą a odbiorcą w trakcie procesu komunikowania się).
Wracając na chwilę do sytuacji z leśniczówki warto zauważyć, że ekspedientka zrozumiała życzenie, ponieważ zwrot "Mocno kolorowy proszę" oznaczał przedmiot, który znany był obojgu bądź z filmów reklamowych, bądź z innych poprzednich rozmów, w trakcie których został uzgodniony kod jego oznaczania. Był też adekwatny wobec butelki soku. Przekaz zyskał więc uprzednio charakter symboliczny, a odbiorca zdolny był rozumieć
intencjami nadawcy; <br>3, możliwość takiego sformułowania komunikatu, który gwarantuje skupienie uwagi odbiorcy oraz jego prawidłowe dekodowanie; <br>4, symboliczny charakter przekazu (a więc reprezentowanie przez przekaz obiektów znajdujących się poza nim oraz uzgodnienie kodu użytego między nadawcą a odbiorcą w trakcie procesu komunikowania się). <br>Wracając na chwilę do sytuacji z leśniczówki warto zauważyć, że ekspedientka zrozumiała życzenie, ponieważ zwrot "Mocno kolorowy proszę" oznaczał przedmiot, który znany był obojgu bądź z filmów reklamowych, bądź z innych poprzednich rozmów, w trakcie których został uzgodniony kod jego oznaczania. Był też adekwatny wobec butelki soku. Przekaz zyskał więc uprzednio charakter symboliczny, a odbiorca zdolny był rozumieć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego