Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
uczestniczyła, niemal bez wyjątków aprobowała jego kierunek. Świadczy o tym to choćby, co w pierwszym piętnastoleciu XX wieku napisano o Wyspiańskim. Nie chciała ona ograniczać się jedynie do kontemplacji tego, co uznawano za estetycznie wartościowe, głębokie, nasycone treściami metafizycznymi, nie sprowadzała swych zadań do empatycznego wnikania w dzieło, uznane za wartościowe.
9. Kształtowanie kanonu
Kształtowanie kanonu W studium tym szczególny nacisk położyłem na to, jak krytyka młodopolska podchodziła do dzieła literackiego, w jakich kategoriach je ujmowała, jakie jego elementy wprowadzała do własnego dyskursu. Jest to sprawa podstawowa, nie można jednak zapominać o innej, o tym mianowicie, że uczestniczyła ona w bieżącym
uczestniczyła, niemal bez wyjątków aprobowała jego kierunek. Świadczy o tym to choćby, co w pierwszym piętnastoleciu XX wieku napisano o Wyspiańskim. Nie chciała ona ograniczać się jedynie do kontemplacji tego, co uznawano za estetycznie wartościowe, głębokie, nasycone treściami metafizycznymi, nie sprowadzała swych zadań do empatycznego wnikania w dzieło, uznane za wartościowe. <br>&lt;page nr=151&gt; 9. Kształtowanie kanonu <br>Kształtowanie kanonu W studium tym szczególny nacisk położyłem na to, jak krytyka młodopolska podchodziła do dzieła literackiego, w jakich kategoriach je ujmowała, jakie jego elementy wprowadzała do własnego dyskursu. Jest to sprawa podstawowa, nie można jednak zapominać o innej, o tym mianowicie, że uczestniczyła ona w bieżącym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego