zetsu), należy wiedzieć, iż <br>długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków <br>Buddy Śakyamuniego. Skoro także nieożywione formy mają 'naturę buddy', <br>można dostąpić 'oświecenia', słuchając szumu strumyka, który także naucza <br>o istocie nauki Buddy Śakyamuniego. <br><page nr=179><br>Niektóre symbole są częściej stosowane niż inne, na przykład symboliczna <br>relacja pan (suweren)-wasal na określenie podmiotu i przedmiotu. <br>Natomiast gąszcz winorośli i bluszczu symbolizuje meandry dyskursywnego <br>myślenia. <br>Victor Sogen Hori zwraca uwagę na to, że mistrzowie zen często <br>nawiązywali do znanych przypowieści lub przysłów. Na przykład powiedzenie, <br>iż "często spotyka się tych, którzy nacinają burtę łodzi", wyraża ubolewanie <br>nad czyjąś głupotą. Jest to