Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zetsu), należy wiedzieć, iż
długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków
Buddy Śakyamuniego. Skoro także nieożywione formy mają 'naturę buddy',
można dostąpić 'oświecenia', słuchając szumu strumyka, który także naucza
o istocie nauki Buddy Śakyamuniego.

Niektóre symbole są częściej stosowane niż inne, na przykład symboliczna
relacja pan (suweren)-wasal na określenie podmiotu i przedmiotu.
Natomiast gąszcz winorośli i bluszczu symbolizuje meandry dyskursywnego
myślenia.
Victor Sogen Hori zwraca uwagę na to, że mistrzowie zen często
nawiązywali do znanych przypowieści lub przysłów. Na przykład powiedzenie,
iż "często spotyka się tych, którzy nacinają burtę łodzi", wyraża ubolewanie
nad czyjąś głupotą. Jest to
zetsu), należy wiedzieć, iż <br>długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków <br>Buddy Śakyamuniego. Skoro także nieożywione formy mają 'naturę buddy', <br>można dostąpić 'oświecenia', słuchając szumu strumyka, który także naucza <br>o istocie nauki Buddy Śakyamuniego. <br>&lt;page nr=179&gt;<br>Niektóre symbole są częściej stosowane niż inne, na przykład symboliczna <br>relacja pan (suweren)-wasal na określenie podmiotu i przedmiotu. <br>Natomiast gąszcz winorośli i bluszczu symbolizuje meandry dyskursywnego <br>myślenia. <br>Victor Sogen Hori zwraca uwagę na to, że mistrzowie zen często <br>nawiązywali do znanych przypowieści lub przysłów. Na przykład powiedzenie, <br>iż "często spotyka się tych, którzy nacinają burtę łodzi", wyraża ubolewanie <br>nad czyjąś głupotą. Jest to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego