Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
wschodnich, po raz pierwszy otwiera się na niemieckie dziedzictwo naszej kultury. Tłem fabuły Weisera Dawidka są poniemieckie dekoracje, a w powieściach Stefana Chwina Hanemann i Olgi Tokarczuk E.E. przedmiotem rekonstrukcji jest świat kultury niemieckiej, zwłaszcza kultury materialnej. Akcja powieści Chwina zaczyna się w przedwojennym Gdańsku, a powieści Olgi Tokarczuk we Wrocławiu przed I wojną światową. Autorzy przedstawiają swoich niemieckich bohaterów z taką samą epicką czułością, jak inni twórcy kresowych nosicieli polskości.
Stefan Chwin opisuje "odyseje" czy "homeriady" przedmiotów z kronikarską dokładnością, często stylem heroikomicznym. Proza ta jest równocześnie kontemplacją nieobecności i umierania przedmiotów. Dyskurs heroikomiczny zmienia się miejscami w misterium śmierci
wschodnich, po raz pierwszy otwiera się na niemieckie dziedzictwo naszej kultury. Tłem fabuły Weisera Dawidka są poniemieckie dekoracje, a w powieściach Stefana Chwina Hanemann i Olgi Tokarczuk E.E. przedmiotem rekonstrukcji jest świat kultury niemieckiej, zwłaszcza kultury materialnej. Akcja powieści Chwina zaczyna się w przedwojennym Gdańsku, a powieści Olgi Tokarczuk we Wrocławiu przed I wojną światową. Autorzy przedstawiają swoich niemieckich bohaterów z taką samą epicką czułością, jak inni twórcy kresowych nosicieli polskości.<br> Stefan Chwin opisuje "odyseje" czy "homeriady" przedmiotów z kronikarską dokładnością, często stylem heroikomicznym. Proza ta jest równocześnie kontemplacją nieobecności i umierania przedmiotów. Dyskurs heroikomiczny zmienia się miejscami w misterium śmierci
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego