Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
jest jednolitość wyrazowa całej kompozycji ­ zwłaszcza nieoperowanie silnymi kontrastami oraz brak (częstszych) powtórzeń tekstowych, co wpływa na płynność przebiegu. Ten typ koncepcji w postaci niejako modelowej reprezentuje Msza (1987/92) Meyera. Jest ona integrowana wewnętrznie, np. Kyrie ­ kategorią modyfikacji i korespondencji . Kategoria modyfikacji występuje w Gloria, w wyborze rzadko integrowanych wersów ­ Et in terra pax Tu solus Altissimus; natomiast w Credo, w wersach Credo in unum Deum Et unam sanctam (w początkowej fazie obu wersów) ­ kategoria niemal dodawania. Poszczególne części nie są integrowane zewnętrznie, cykl ten charakteryzuje wyjątkowo wyważony, jednorodny typ ekspresji.
Niewielki stopień integracji materiałowej charakteryzuje koncepcję formy Liturgia Sacra
jest jednolitość wyrazowa całej kompozycji ­ zwłaszcza nieoperowanie silnymi kontrastami oraz brak (częstszych) powtórzeń tekstowych, co wpływa na płynność przebiegu. Ten typ koncepcji w postaci niejako modelowej reprezentuje Msza (1987/92) Meyera. Jest ona integrowana wewnętrznie, np. &lt;name type="tit"&gt;Kyrie&lt;/&gt; ­ kategorią modyfikacji &lt;gap&gt; i korespondencji &lt;gap&gt;. Kategoria modyfikacji występuje w Gloria, w wyborze rzadko integrowanych wersów ­ &lt;foreign lang="lat"&gt;Et in terra pax Tu solus Altissimus&lt;/&gt;; natomiast w Credo, w wersach &lt;foreign lang="lat"&gt;Credo in unum Deum Et unam sanctam&lt;/&gt; (w początkowej fazie obu wersów) ­ kategoria niemal dodawania. Poszczególne części nie są integrowane zewnętrznie, cykl ten charakteryzuje wyjątkowo wyważony, jednorodny typ ekspresji.<br>Niewielki stopień integracji materiałowej charakteryzuje koncepcję formy Liturgia Sacra
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego