Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
matematyce odrywanie się od konkretu po to, by sformułować i udowadniać twierdzenia możliwe następnie do zastosowania w wielu konkretnych przypadkach.
Czytelnikom proponujemy rozstrzygnięcie następujących kwestii:
1) Czy dodawanie jest działaniem wewnętrznym w zbiorze liczb wymiernych?
2) Czy dodawanie jest działaniem wewnętrznym w zbiorze liczb nieparzystych?
3) Czy mnożenie jest działaniem wewnętrznym w zbiorze liczb niewymiernych?
4) Niech R będzie zbiorem liczb rzeczywistych z działaniem dodawania. Rozważmy zbiór wektorów, z których każdy ma początek w początku osi liczbowej, aa koniec w punkcie przedstawiającym daną liczbę rzeczywistą (przykłady wektorów na rys. 2). Jak określić działanie w zbiorze tych wektorów, by zbiór wektorów był
matematyce odrywanie się od konkretu po to, by sformułować i udowadniać twierdzenia możliwe następnie do zastosowania w wielu konkretnych przypadkach.<br>Czytelnikom proponujemy rozstrzygnięcie następujących kwestii:<br>1) Czy dodawanie jest działaniem wewnętrznym w zbiorze liczb wymiernych?<br>2) Czy dodawanie jest działaniem wewnętrznym w zbiorze liczb nieparzystych?<br>3) Czy mnożenie jest działaniem wewnętrznym w zbiorze liczb niewymiernych?<br>4) Niech R będzie zbiorem liczb rzeczywistych z działaniem dodawania. Rozważmy zbiór wektorów, z których każdy ma początek w początku osi liczbowej, aa koniec w punkcie przedstawiającym daną liczbę rzeczywistą (przykłady wektorów na rys. 2). Jak określić działanie w zbiorze tych wektorów, by zbiór wektorów był
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego