Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
filmem Lucchino Viscontiego. Różnicę między zapowiedzią czy nawet proroctwem, choć wynikającym tylko z głębokiej świadomości doświadczeń swojego czasu - z początków lat dwudziestych naszego stulecia - a świadomością spełnienia przekraczającego wyobraźnię wielkiego niemieckiego pisarza, spełnienia, którego on sam stał się świadkiem pod koniec swojego życia, a młodszy, choć przecież też już niemłody wielbiciel parający się zawodem filmowca, uznać musiał za doświadczenie najstraszniejsze i kluczowe mijającej, ale nieprzebrzmiałej epoki.

Wewnętrzne rozdarcie Aschenbacha jest rysem zasadniczym epoki, decydującej się porzucić krępujący gorset moralności - jego pokusą było przyjęcie sztuki jako wartości samej w sobie, nie wymagającej żadnych poza pięknem uzasadnień. W życiu społecznym i politycznym odrzucenie
filmem Lucchino Viscontiego. Różnicę między zapowiedzią czy nawet proroctwem, choć wynikającym tylko z głębokiej świadomości doświadczeń swojego czasu - z początków lat dwudziestych naszego stulecia - a świadomością spełnienia przekraczającego wyobraźnię wielkiego niemieckiego pisarza, spełnienia, którego on sam stał się świadkiem pod koniec swojego życia, a młodszy, choć przecież też już niemłody wielbiciel parający się zawodem filmowca, uznać musiał za doświadczenie najstraszniejsze i kluczowe mijającej, ale nieprzebrzmiałej epoki.<br>&lt;gap&gt;<br>Wewnętrzne rozdarcie Aschenbacha jest rysem zasadniczym epoki, decydującej się porzucić krępujący gorset moralności - jego pokusą było przyjęcie sztuki jako wartości samej w sobie, nie wymagającej żadnych poza pięknem uzasadnień. W życiu społecznym i politycznym odrzucenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego