Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
firmy. Wskaźnik ten jest obliczony w sposób następujący:
Si=qi:q,
gdzie:
Si - udział sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa w sprzedaży ogółem,
qi- wielkość sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa,
q- wielkość sprzedaży ogółem w danej branży na danym rynku.
Omawiany wskaźnik może być wykorzystany do uszeregowania
przedsiębiorstw na analizowanym rynku pod względem wielkości ich
sprzedaży. Dodając wskaźnik S dla pierwszych dziesięciu firm, można
uzyskać informację o stopniu koncentracji w sektorze i o miejscu
badanego przedsiębiorstwa na tym rynku.
O sytuacji konkurencyjnej w sektorze na analizowanym rynku świadczy
także charakterystyka działających na nim grup strategicznych. Są to grupy przedsiębiorstw, które stosują podobne strategie marketingowe
firmy. Wskaźnik ten jest obliczony w sposób następujący:<br>Si=qi:q,<br>gdzie:<br>Si - udział sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa w sprzedaży ogółem,<br>qi- wielkość sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa,<br>q- wielkość sprzedaży ogółem w danej branży na danym rynku.<br>Omawiany wskaźnik może być wykorzystany do uszeregowania<br>przedsiębiorstw na analizowanym rynku pod względem wielkości ich<br>sprzedaży. Dodając wskaźnik S dla pierwszych dziesięciu firm, można<br>uzyskać informację o stopniu koncentracji w sektorze i o miejscu<br>badanego przedsiębiorstwa na tym rynku.<br>O sytuacji konkurencyjnej w sektorze na analizowanym rynku świadczy<br>także charakterystyka działających na nim grup strategicznych. Są to grupy przedsiębiorstw, które stosują podobne strategie marketingowe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego