Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
in
crudo, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem
siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie
całej sekwencji tej mszy, zaznaczając ramką wersy opracowane chorałowo:

1
2
3
4-wersy
1, 7, 14 model I opracowania wielogłosowego
2, 8, 16 model II opracowania wielogłosowego
3 odrębne opracowanie wielogłosowe
4, 10, 15 choraliter
5, 6, 11
9, 13 model III opracowania wielogłosowego
12, 17 model IV opracowania wielogłosowego
18 choraliter
18, 19 odrębne opracowanie wielogłosowe
20 odrębne opracowanie wielogłosowe


Dodajmy, że inicjalny motyw chorałowy całej sekwencji został zrytmizowany i
użyty w głosie najwyższym, w opracowaniu wielogłosowym modelu I. Ponadto
in <br>crudo, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem <br>siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie <br>całej sekwencji tej mszy, zaznaczając ramką wersy opracowane chorałowo:<br><br>1<br>2<br>3<br>4-wersy<br> 1, 7, 14 model I opracowania wielogłosowego<br> 2, 8, 16 model II opracowania wielogłosowego<br> 3 odrębne opracowanie wielogłosowe<br> 4, 10, 15 choraliter<br> 5, 6, 11 <br> 9, 13 model III opracowania wielogłosowego<br> 12, 17 model IV opracowania wielogłosowego<br> 18 choraliter<br> 18, 19 odrębne opracowanie wielogłosowe<br> 20 odrębne opracowanie wielogłosowe<br><br><br> Dodajmy, że inicjalny motyw chorałowy całej sekwencji został zrytmizowany i <br>użyty w głosie najwyższym, w opracowaniu wielogłosowym modelu I. Ponadto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego