Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
przyspieszona koncentracja własności, tworzenie wielkich korporacji, posiadających znaczne udziały w różnych gałęziach przemysłu (od przemysłu telekomunikacyjnego do papierniczego), ściśle powiązanych z kompleksem militarnym [Schiller, 1969: 52].
Ogłoszeniodawcy, choć w gruncie rzeczy mało zainteresowani treściami, jakie niosą finansowane przez nich środki masowe, nie są oczywiście skłonni popierać tych, które kwestionują zasady wolnorynkowego porządku, podejmują problematykę społeczną, stosunków pracy, wewnętrznych układów w ramach korporacji przemysłowych itp. Ogłoszeniodawcy, oprócz mniej lub bardziej subtelnych nacisków, dysponują bronią niezawodną - wycofaniem swych reklam, co w warunkach dużej konkurencji oznacza bankructwo danego medium.
Nie można również pominąć ideologicznego oddziaływania reklamy - na co dzień propaguje ona nie tylko konkretne
przyspieszona koncentracja własności, tworzenie wielkich korporacji, posiadających znaczne udziały w różnych gałęziach przemysłu (od przemysłu telekomunikacyjnego do papierniczego), ściśle powiązanych z kompleksem militarnym [Schiller, 1969: 52]. <br>Ogłoszeniodawcy, choć w gruncie rzeczy mało zainteresowani treściami, jakie niosą finansowane przez nich środki masowe, nie są oczywiście skłonni popierać tych, które kwestionują zasady wolnorynkowego porządku, podejmują problematykę społeczną, stosunków pracy, wewnętrznych układów w ramach korporacji przemysłowych itp. Ogłoszeniodawcy, oprócz mniej lub bardziej subtelnych nacisków, dysponują bronią niezawodną - wycofaniem swych reklam, co w warunkach dużej konkurencji oznacza bankructwo danego medium. <br>Nie można również pominąć ideologicznego oddziaływania reklamy - na co dzień propaguje ona nie tylko konkretne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego