Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
związany jest także ze sposobem smarowania.
Ogólnie biorąc można powiedzieć, że środek smarny powinien być tak dobrany, aby w określonych warunkach ruchu (obciążenie, prędkość, temperatura, otoczenie) węzeł tarcia o określonych cechach konstrukcyjnych wykazywał możliwie dużą nośność, możliwie małe opory tarcia i możliwie dużą trwałość.
W tablicy 14 zestawiono główne czynniki wpływające na dobór środków smarnych.
Jak już wspomniano wcześniej, podstawowym wyróżnieniem klasyfikacyjnym olejów smarnych jest lepkość. Decyduje ona o wyporze przy tarciu płynnym oraz o wartości oporów tarcia. W doborze olejów smarnych można kierować się wstępnie następującą ogólną zasadą:
- im większe prędkości, tym mniejszą lepkość powinien mieć olej (ze względu na
związany jest także ze sposobem smarowania.<br>Ogólnie biorąc można powiedzieć, że środek smarny powinien być tak dobrany, aby w określonych warunkach ruchu (obciążenie, prędkość, temperatura, otoczenie) węzeł tarcia o określonych cechach konstrukcyjnych wykazywał możliwie dużą nośność, możliwie małe opory tarcia i możliwie dużą trwałość.<br>W tablicy 14 zestawiono główne czynniki wpływające na dobór środków smarnych.<br>Jak już wspomniano wcześniej, podstawowym wyróżnieniem klasyfikacyjnym olejów smarnych jest lepkość. Decyduje ona o wyporze przy tarciu płynnym oraz o wartości oporów tarcia. W doborze olejów smarnych można kierować się wstępnie następującą ogólną zasadą:<br>- im większe prędkości, tym mniejszą lepkość powinien mieć olej (ze względu na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego