Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
samotożsamości'
będącej totalną akceptacją i dlatego "miłość jest imperatywem, płynącym
z głębi ludzkiego serca". Według Nishidy niewielu ludzi wie, czym
naprawdę jest miłość. Prawdziwa miłość nie jest instynktowna, nie jest
fizycznym zauroczeniem ani chęcią posiadania na wyłączność, nie jest
akceptacją rozumianą jako nagroda za posłuszeństwo czy sukcesy.
Absolutna miłość oznacza współodczuwanie możliwe właśnie dlatego, że
'ja' jest sprzecznie tożsame z 'ty'. Taka miłość jest absolutnym imperatywem

wynikającym z natury rzeczywistości. Nishida pisał: "U podstaw naszego
'ja' odnajdujemy miłosierdzie, ponieważ w prawdziwym miłosierdziu następuje
jedność wszelkich przeciwieństw na zasadzie 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' ".
'Wielkie miłosierdzie' pojawia się tylko jako rezultat samonegacji człowieka,
który
samotożsamości' <br>będącej totalną akceptacją i dlatego "miłość jest imperatywem, płynącym <br>z głębi ludzkiego serca". Według Nishidy niewielu ludzi wie, czym <br>naprawdę jest miłość. Prawdziwa miłość nie jest instynktowna, nie jest <br>fizycznym zauroczeniem ani chęcią posiadania na wyłączność, nie jest <br>akceptacją rozumianą jako nagroda za posłuszeństwo czy sukcesy. <br>Absolutna miłość oznacza współodczuwanie możliwe właśnie dlatego, że <br>'ja' jest sprzecznie tożsame z 'ty'. Taka miłość jest absolutnym imperatywem <br>&lt;page nr=270&gt;<br>wynikającym z natury rzeczywistości. Nishida pisał: &lt;q&gt;"U podstaw naszego <br>'ja' odnajdujemy miłosierdzie, ponieważ w prawdziwym miłosierdziu następuje <br>jedność wszelkich przeciwieństw na zasadzie 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' ".&lt;/&gt; <br>'Wielkie miłosierdzie' pojawia się tylko jako rezultat samonegacji człowieka, <br>który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego