Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 52
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1997
Klasycy w jego interpretacji z łatwością są przenoszeni we współczesność. - Hanuszkiewicz jest obecny w masowej wyobraźni Polaków także dlatego, że jako reżyser teatralny zaistniał w telewizji. Pokazał wiele dobrych sztuk, przyciągając przed ekrany nawet tych, którzy nie bywają w teatrach - uważa Eugeniusz Korin, dyrektor poznańskiego Teatru Nowego.

W latach 50. współtwórca Teatru Telewizji. Przez wiele lat kierował Teatrem Narodowym, a od 1990 r. jest dyrektorem Teatru Nowego w Warszawie. Jego postmodernistyczne inscenizacje "Balladyny" czy "Kordiana" przeszły do historii teatru polskiego. W 1996 r. za całokształt pracy artystycznej uhonorowano go Wiktorem. Stworzył jeden z najlepszych programów autorskich w Polsacie.
(VN)


Telewizja - Mariusz
Klasycy w jego interpretacji z łatwością są przenoszeni we współczesność. - Hanuszkiewicz jest obecny w masowej wyobraźni Polaków także dlatego, że jako reżyser teatralny zaistniał w telewizji. Pokazał wiele dobrych sztuk, przyciągając przed ekrany nawet tych, którzy nie bywają w teatrach - uważa Eugeniusz Korin, dyrektor poznańskiego Teatru Nowego.<br><br> W latach 50. współtwórca Teatru Telewizji. Przez wiele lat kierował Teatrem Narodowym, a od 1990 r. jest dyrektorem Teatru Nowego w Warszawie. Jego postmodernistyczne inscenizacje "Balladyny" czy "Kordiana" przeszły do historii teatru polskiego. W 1996 r. za całokształt pracy artystycznej uhonorowano go Wiktorem. Stworzył jeden z najlepszych programów autorskich w Polsacie.&lt;/&gt;<br>&lt;au&gt;(VN)&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="news"&gt;<br>&lt;tit&gt;Telewizja - Mariusz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego