Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
Aby jednak biblioteka szkolna mogła spełnić rolę pracowni naukowej, musi odejść daleko od narzucanej jej często funkcji magazynu gotowej wiedzy, zbiorów przydatnych informacji, nagromadzonych pieczołowicie i udostępnianych w miarę potrzeby. Praca bibliotekarzy szkolnych winna koncentrować się w ścisłym współdziałaniu ze wszystkimi nauczycielami szkoły, na prowokowaniu ukierunkowanej aktywności psychicznej i społecznej wychowanków szkoły, na wzbogacaniu całej ich osobowości. Funkcją nowoczesnej biblioteki szkolnej jest także pośredniczenie i przewodnictwo w kontynuacji drogi od wiedzy uzyskanej na lekcji do jej praktycznego potwierdzenia w otaczającym nas świecie. Bibliotekarz szkolny ma największe możliwości stymulowania spontanicznego procesu postrzegania i przeżywania przez młody, nie ukształtowany do końca organizm ucznia
Aby jednak biblioteka szkolna mogła spełnić rolę pracowni naukowej, musi odejść daleko od narzucanej jej często funkcji magazynu gotowej wiedzy, zbiorów przydatnych informacji, nagromadzonych pieczołowicie i udostępnianych w miarę potrzeby. Praca bibliotekarzy szkolnych winna koncentrować się w ścisłym współdziałaniu ze wszystkimi nauczycielami szkoły, na prowokowaniu ukierunkowanej aktywności psychicznej i społecznej wychowanków szkoły, na wzbogacaniu całej ich osobowości. Funkcją nowoczesnej biblioteki szkolnej jest także pośredniczenie i przewodnictwo w kontynuacji drogi od wiedzy uzyskanej na lekcji do jej praktycznego potwierdzenia w otaczającym nas świecie. Bibliotekarz szkolny ma największe możliwości stymulowania spontanicznego procesu postrzegania i przeżywania przez młody, nie ukształtowany do końca organizm ucznia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego